reklama

Moje prvé dojmy z Číny

Keď mi pred dvoma mesiacmi zamestnvateľ oznmil, že možno bude potrebovať niekoho, kto by iiel do Čny, zdalo sa mi to ako skvel prležitosť vidieť kus inho sveta. A tak som t ponuku prijal. Nie som žiaden veľk cestovateľ, a tak je myslm jasn, že takto cesta pre mňa mus byť dobrodružstvom. A to aj napriek tomu, že mojim cieľom je mesto Shenzhen, čo je jedno z najcivilizovanejch miest v Čne. Dovoľte mi teda podeliť sa s vami o zžitky a dojmy z cesty a prvch dn na ďalekom vchode.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

7.5.2005, 13:30 , Viedeň

Stretol som sa so svojim rakúskym kolegom, s ktorým som sa mal vydať na cestu. Nastúpili sme do Airbusu a odlieteli. Smer – Bankog. Let mal trvať 10 hodín. Najprv som sa bál, že neobsedím, ale mali sme celkom dobrý program. Zopár filmov, hudba, dva veľké chody + rezancová polievka pred spaním. Prvý krát som teda ochutnal pravé čínske kura s ryžou a aj rezance z polievky som pekne trpezlivo vyjedol paličkami. Počas letu bolo krásne bezoblačné počasie, takže som mohol sledovať Mŕtve more, Kaukaz a Kaspické more, Irán, Afganistan, Pakistan. 11 km nad zemou, -60°C, rýchlosť 900-1000 km/h, vzdialenosť okolo 8000km. Nad Indiou sme už leteli po tme. Pristátie v Bangkogu bolo krásne, svetlá od nevidím do nevidím, ulice a sídliská poskladané do krásnych geometrických útvarov.

8.5.2005, 4:30 thajského času (+5), Bangkog

Na letisku sme si pozreli zopár obchodov s knihami a elektronikou a potom sme asi hodinu a pol čakali na odlet do Tai Pei. Počas čakania sa rozvidnelo, čo bol celkom zaujímavý pocit, keďže bolo len okolo polnoci nášho biočasu. Ale vďaka tomu som pri odlete videl Bangkog z hora aj za svetla. Let do Tai Pei trval asi 2 hodiny. V Tai Pei sme sa kvôli zlému počasiu v Hong Kongu výrazne zdržali. Na dvojhodinový let z Tai Pei do Hong Kongu sme čakali asi 5 hodín. Jediným pozitívom bolo, že sa mi neušlo miesto v economy class, tak som musel sedieť v bussiness class.

19:00 čínskeho času (+6), Hong Kong

Do Hongkongu sme prileteli už za tmy. Hneď po východe z lietadla nás omráčila teplota a vlhosť. Po asi polhodine vybavovania rôznych formalít sme zistili, že trajekt do Shenzhenu už nejazdí, tak sme išli hľadať autobus. Ako sme sa priblížili k stanici, z asi štyroch autobusov k nám pribehli nejaké dievčiny a prehovárali nás, aby sme išli práve s nimi. Tak sme nastúpili do jedného z autobusov, ten nás odviezol na hongkongsko-čínsku hranicu a po ďalšej polhodine formalít na autobusovú stanicu v Shenzhene.

Prvé dojmy z ľudí: je ich veľa, sú hluční, ponáhľajú sa a málo sa usmievajú (okrem tých, pre ktorých ste potenciálny zákazník). Na stanici ďalšia polhodina formalít, čakanie na autobus a následne cesta do hotela. Od pristátia v Hongkongu po odchod z autobusovej stanice sme asi na piatich miestach museli ukazovať pas, letenky, lístky, vyplňovať rôzne fromuláre, podpisovať papiere...

8.5.2005, 22:30, Holiday Inn, Shenzhen

Konečne na hoteli. Vaňa, zopár dôležitých mailov a posteľ. Pokračovanie aj s fotkami nabudúce.

Vladimír Bobeš Tužinský

Vladimír Bobeš Tužinský

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pracuje v oblasti IT, venuje sa hudbe, fotografii a umeniu vôbec. Radšej sa pýta ako odpovedá. Zoznam autorových rubrík:  Fotografie a ich príbehyCestovanieZamysleniaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu