reklama

Pár obrázkov z Číny

Konečne som si našiel čas na pretriedenie fotiek z výletu do Číny. Keďže som tam bol len na krátky čas a väčšinu času som trávil prácou v kancelárii, na fotenie som mal len málo príležitostí. Preto som sa snažil zachytiť tie veci, ktoré mi pri potulkách najviac udreli do očí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Územie, na ktorom sa mesto Shenzhen nachádza, sa pýši 6000 ročnou históriou. Napriek tomu je Shenzhen pomerne mladé mesto. Totiž až v roku 1979 dostalo štatút mesta a v roku 1980 bolo formálne menované "špeciálnou ekonomickou zónou," aby tak mohlo konkurovať Hong Kongu, vtedajšou britskou kolóniou. Za pár desaťročí sa oblasť zmenila na nepoznanie. Vyrástlo tu mesto s približne piatimi miliónmi obyvateľov.

Zaujímavé je, ako veľmi je obmedzovaný pohyb nielen medzi Shenzhenom a Hong Kongom, ale aj medzi Shenzhenom a zvyškom Číny. Každý vstup aj opustenie mesta znamená prechod cez colnú kontrolu, vyplnenie niekoľkých formulárov a ešte donedávna zdravotnú prehliadku (meranie teploty).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jednou z vecí, ktoré našincovi udrú do očí na každom rohu, sú značky, rôzne tabule a nápisy. Samozrejme často je na dopravných značkách okrem rozpučených pavúkov aj fonetický prepis v latinke, avšak čisto čínske značky nie sú v žiadnom prípade výnimkou.

Shenzhen, Čína, dopravná značka
Shenzhen, Čína, dopravná značka 
Shenzhen, Čína, Dopravná značka
Shenzhen, Čína, Dopravná značka 

Nakupovanie v potravinách za rohom bolo pre mňa krásnym zážitkom, keďže okrem čísel predstavujúcicich hmotnosti, počty a ceny som nerozumel absolútne ničomu. Nenechal som sa však odradiť a kupoval som podľa tvarov, farieb a najmä podľa toho, čo nakupovali domorodci. Raz som si odvážne nakúpil niekoľko nápojov v rôznych flašiach a plechovkách netušiac nič o ich obsahu. Bol som ale veľmi milo prekvapený. Tak napríklad z tejto plechovky sa vykľul výborný čaj, osviežujúci v sparnom počasí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Shenzhen, Čína, čaj v plechovke
Shenzhen, Čína, čaj v plechovke 

A keby vás to zaujímalo, takto vyzerá čínska verzia najznámejšieho amerického nápoja.

Shenzhen, Čína, Coca-Cola
Shenzhen, Čína, Coca-Cola 

Jedna vec sa mi na Shenzhene naozaj páčila - zeleň. Stromov, kríkov, kvetov a trávy bolo všade veľa, krásne upravené, pokosené a ostrihané.

Park
Park 
most
most 

Je toho ešte dosť, takže pokračovanie nabudúce :)

Vladimír Bobeš Tužinský

Vladimír Bobeš Tužinský

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pracuje v oblasti IT, venuje sa hudbe, fotografii a umeniu vôbec. Radšej sa pýta ako odpovedá. Zoznam autorových rubrík:  Fotografie a ich príbehyCestovanieZamysleniaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu